środa, 4 czerwca 2014

Tutorial: Szew francuski

Szycie idzie u mnie ostatnio bardzo powoli za sprawą końca roku akademickiego. To taki czas, kiedy zbliża się sesja i wtedy każdą studiującą osobę czeka wzmożona praca intelektualna, na którą sporo czasu trzeba przeznaczyć. U mnie to ostatni semestr ostatniego roku studiów, dlatego wolę mieć wszystko pozaliczane i na koniec czyste konto. Wszystko po to, aby móc później spokojnie pracować nad magisterką i oczywiście nad szyciem. Aby blog nie został zapomniany do reszty, znalazłam dziś chwilę na napisanie nowego artykułu. Tym razem zapraszam na lekcję, jak prawidłowo wykonać szew francuski:)

Na wstępie chciałam zaznaczyć, że warto jest opanować jego szycie, bo:

  • Szew ten jest wyjątkowo estetyczny. Dlatego umiejętność wykonania go jest niezbędna u wszystkich, którzy np. nie posiadają overlocka, a chcieliby, aby szwy wewnętrzne wyglądały bardziej profesjonalnie. 
  • Szew ten warto stosować również dla tkanin, które bardzo strzępią się przy brzegach- dla zachowania ich trwałości i także estetyki. 
  • Szew powinien być w miarę możliwości jak najcieńszy. Góra 5 mm przy cienkich tkaninach i 8 mm szerokości przy grubych na koniec.


A oto instrukcja krok po kroku, jak należy go wykonać przy zapasie szwu szerokości 1 cm:



1. Dwa kawałki materiału składany razem stronami lewą do lewej



2. Odmierzamy odległość od brzegu 5 mm...



3. ...I zszywamy ściegiem prostym


4.  Uzyskany w ten sposób szew...


5. ... przycinamy na szerokość 3 mm...



6. ... i rozprasowujemy na płasko


7. Następnie składamy obie strony materiału prawą do prawej i odmierzamy szerokość od brzegu 5 mm...


8. ...i zszywamy w zaznaczonym miejscu


9. Gotowy szew rozprasowujemy...


I gotowe!

Mam nadzieję, że tutorial jest czytelny i przydatny. A teraz, wracam do nauki;)

28 komentarzy:

  1. You did an amazing job I do not know If I could accomplish that even though your tutorial was so detail and helpful I'm just not good with sewing machines.
    http://tifi11.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyda mi się bardzo twój kursik. Szew ten stosuję szyjąc swoje poduszki , ale po zszyciu lewa do lewej nie przycinałam ale teraz tak będę robić. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się cieszę bardzo , że będzie miał zastosowanie:) przycinanie po to, aby uniknąć wystających brzegów tkaniny po prawej stronie, tak jest bezpieczniej:)

      Usuń
  3. Fajnie, krótko, czytelnie i na temat:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam stosować ten szew. Wnętrze bluzki czy sukienki wygląda wtedy bardzo ładnie. Można by na lewej stronie nosić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, wygląda tak elegancko, że z przyjemnoscia się ogląda lewą stronę ubrania:)

      Usuń
  5. Ja jeszcze nie stosowałam tego szwu, więc tym bardziej cieszę się z Twojej instrukcji :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cieszy mnie, że tutorial może Ci kiedyś pomóc:)

      Usuń
  6. Szkoda, że nie potrafię szyć na maszynie...Ciekawy post :-)
    Dziękuje za odwiedziny :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Dla mnie to czarna, magia... Ale córka ostatnio uszyła kilka pięknych rzeczy, między innymi finezyjne zasłony. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, to niech córka czym prędzej zakłada bloga i chwali się pracami:) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. It needs patience, but the results are worth it:)

      Usuń
  9. Super! jeszcze nie stosowałam ale widziałam i podobało mi się. Wygląda bardziej estetycznie niż nawet overlock.
    Pozdrawiam cieplutko :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardziej zdecydowanie, choć jego zrobienie jest bardziej pracochłonne:) Pozdrawiam!

      Usuń